måndag 21 november 2016

EN MINNES och UPPLEVELSERIK JULMARKNAD



Så var då Grannäs JULMARKNAD över för den här gången och nu förpassad till minnenas skafferi
och vilka minnen sen
Vädret skärpte till sig och bjöd på uppehåll och ett behagligt klimat
Människorna strömmade till
Eldarna brann och ljuset runt gärdesgården lyste mysigt och välkomnande åxå det











Jag gick runt området ..när "säljarna"plockades upp och placerades ut sina alster på borden
för att kolla vad dom hade med sig till försäljning..INNAN tiden för öppnandet

WOW alltså..det fanns hur MYCKET som helst jag skulle velat ha
Vackra saker,praktiska och ätbart smakrika..
Det fanns såå mycket fint hantverk och så många trevliga och "hjärtinnerliga" säljare
Så det gick inte annat än att trivas och känna julglädjen spira i kroppen
när jag gick omkring och insöp energierna ..kände jag av BUBBLET
Ni vet det där livsbubblet..glädjen som är så svår att hålla inne med
ALLT som fanns HANN jag inte fota..innan jag måste inta min plats

Tomas stod åxå där och sålde sina goda hamburgare..till de hungriga


Besökarna var i form och bjöd på många trevliga samtal
Vilket höll kvar den värma känslan i kroppen
under de 4 timmar som marknaden pågick
Ni som inte tog er hit MISSADE en FANTASTISK marknad
Och många fina saker att fynda..

Museet var åxå öppet och där inne stod en korg
Fylld med allehanda godsaker och annat som vi skulle gissa vikten på
Min son sa ,som ett skämt ..
att han var för stark och att det därför var svårt att gissa rätta vikten
Jag retades med honom..MEN hans ord dök upp när jag själv skulle gissa
För mig att hålla en tyngd uppe... med mina armar
var det svårt att gissa vikten..då den kändes för mig..väldigt tung
Så min gissning utifrån min svaghet..var VIDA långt över den faktiska vikten
Sonen låg under
Så han hade rätt i det han sa fick jag bli varse
Barnbarnen...dottern och mågen var nära..mycket nära
Så dom var väl medelstarka dom då

Karolina hade med sig sin häst Saga..som den som ville fick rida på
En behaglig och snäll häst
som verkade trivas även hon med tillvaron uppe på backen


Inne i Tommys hus blev vi som hade stånd..trakterade med kaffe och smörgåsar
Det var Bodil som hade fixat till det..TACK!
Det var mysigt att sätta sig vid bordet..fika och snacka en stund

Så här såg det ut strax före 4..när tiden började lida mot sitt slut

Nu kommer jag till mitt STORA,men med få ord..INNERLIGT menat TACKTAL.
Till er byssbor (dom är inte många) som anordnade denna marknad..
med er oförtrutna kämpaglöd
som brinner för byns överlevnad och för människors trevnad ..
Till er utställare som kom med er glädje och fina alster
Och er besökare som bidrog till dagens höjdpunkt


Tack till mina barn med respektive och barnbarn för stöttning och hjälp..när jag behövde den
så och djuren som fick lite mer lek i kroppen


Härifrån skogen önskar vi er alla en härlig Måndag med en god eftersmak av helgens upplevelser

2 kommentarer:

  1. Ja, det blev en julmarknad väl värd namnet! Tack själv för en fantastisk dag!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa..det blev det en trevligt,mysig jaa en helt fantastisk julmarknad Tänk dig då NÄSTA år..nu när vi har mer erfarenheter med oss i bagaget Då du blir det STORSTILAT

    SvaraRadera