tisdag 29 november 2016

FÄRG och SNÖ

Sonja var här för några dagar sedan ..med garn åt mig
Tänk vad bra jag har det
Som inte behöver kuta på affärer för att få tag på det jag behöver
NÄR jag behöver det...för i denna kreativa by
Finns det att få tag på lite av varje att köpa
I påsen låg det garner av olika färg
Både till hår och kropp
Ett grönt växtfärgat garn...hmmm grönt tänkte jag
Det vill jag prova ..och det blev bra med lite rött i.. till tomtarna

Så vilken tur att Sonja plockade ner i påsen det gröna garnet
som väckte upp ytterligare idéer OM hur jag kan variera tomtarna
UTAN att dom förlorar sin "TOMTIGHET"..för den är viktig att bibehålla
Även om dom får en och annan liten tillsats av något nytt

Och igår SNÖADE det här ..härlig snööööö

Härifrån skogen önskar vi er alla en färgrik och helt underbar Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar