onsdag 9 november 2016

I ALL HAST

Igår stack jag iväg med bussen in till stan
Ville inte köra bil när väderleken såg ut och kändes som det gjorde igår
Då är det mer avkopplande att åka med rutinerade förare som är vara vid vinterföre
och allt vad det innebär
Som DOM som kör Wennbergs buss på krokiga vägar till Bjurholm
Och så de lika rutinerade inlandsförarna... som rattar bussen från Dorotea/Vilhelmina in till Umeå
då jag insåg att det var nödvändigt att åka in till stan för att införskaffa MER material till tomtarna
för handsyningen och pillergörat med att klippa till och sy de pyttesmå luvorna..frestar på
Så jag har hittat ett alternativ..jag köper på Panduro stickat på tub..tubstickat
Det ÄR ju bara EN OCH HALV vecka kvar till JULMARKNADEN här i GRANNÄS
Så gäller att ligga i OM det skal bli någon ökning i korgen

Sen så ville jag ge min yngsta dotter en present i förväg DÅ hon snart fyller år
Jag gillar ju att portionera ut presenterna lite då och då...före

Som jag berättade om igår .. så var stjärnorna synliga på himmelen i tidig morgontimma
Men när jag senare gick ut till bussen... hade dom blivit övertäckta av de GRÅ snömolnen
OCH det började snöa
Inte våldsamt...mer ett försynt och småfjunigt snö


Näää nu är det hundarnas tur INNAN det åter är tomtarnas som får min uppmärksamhet

Härifrån skogen önskar jag er alla en STÖRTSKÖN Onsdag

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg och hoppas du får dina tomtar klara i tid.. Visar du någon bild på dom sen? Hoppas det.. Vi har fått massor av snö sen igår det vräker ner och jag måste säga det känns så mysigt.. Ha en fin kväll och tack för den fina tomten i you tube inlägget jag bara älskar sådant kanske sätter den i min blogg också sen om det är okay.. Kram Night Lady "Nicki"

    SvaraRadera
  2. God morgon Night Lady Tomtarna fyller nu botten på korgen..har som kommit in i ett "flow" nu..skall lägga ut dom lite senare När jag är helt klar Det är tomtarna att hänga i julgranen och riset..ingen blir den andra lik ..det är inte bara tomtegubbar utan även av det andra könet och yngre :) Här har vi åxå snö ..inte i några större mängder ,men marken är då vit Det är klart det är Ok ..med videon Ha det så GOTT och DU var rädd om dig Kram

    SvaraRadera