tisdag 8 november 2016

TIDIGT MORGONSNACK


2015
Ute är det nu mörkt, stjärnklart och kallt
Och snön har tagit sig en vilopaus..men icke räven

Halv tre tog han sin tur förbi..för en matkoll
Nog för att jag gillar räven och att kliva upp tidigt
MEN INTE så tidigt..
Men har man en skvallerbytta till hund..får man finna sig i det
För det finns många gånger som det har sina fördelar...att han tar sig ton
En bra väktare är han.. kanske lite väl nitisk ibland
VINTERN är nu här..märker hur jag tänker... vis av tidigare års "vintrar"
Att snön nog kommer att vara borta i morgon och vägarna såphala
För det är så det varit senaste åren
Ändå VET MAN..att vädret och naturen tar sina egna vägar
Som vi inte alltid..mer ofta INTE känner till
Så det där ONÖDIGA tänket på ... om hur vädret tänker bli..är lika bra att skippa

För gäller det där att leva i nuet ...så är det i sällskap med JUST vädret och naturen

Ett litet förbehåll i bakfickan dock..måste man ha i tankar på djuren och på HUR man skall klä sig
Är man ute på vägarna i vintertid får man ju liks ALLTID ha huvudet med sig
I tankar på att man aldrig vet VAR,NÄR och HUR halt det är efter vägen
Broddarna märker jag att jag måste ta på mig och börja använda NU

Härifrån skogen önskar vi er ALLA en säker Tisdag med glädjeinslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar