tisdag 4 april 2017

JAMENVADÅÅåå

Var i stan igår..
i sällskap hade jag min yngsta dotter,som hade sin lediga dag
Så hon följde med upp till lasarettet DÄR jag skulle mammograferas

Alltså det ÄR en humoristisk upplevelse att se sina bröst
UTDRAGNA..UTPLATTADE som en degklump..
Fnissade tänkte jag ...tänk om dom hade varit uppfyllda åxå
Då hade dom liknat Dolly Partons
MEN jag är nöjd med mina variationsrika och flexibla bröst
Dom har ju utfört stordåd en gång i tiden.
DÅ när dom var mjölkbar till mina tre barn..

Efter besöket på NUS tog vi bussen ner på stan
Målet var polisstationen..där passet skulle hämtas ut

Dagen jag fotades till passet var mitt hår inte samarbetsvilligt
NU är det ju INTE ofta som det är det..
Så jag har gett upp och låter det leva och bete sig som det vill
Då det inte är lönt att lägga ner tid på något som ändå inte fogar sig
MEN det är ju så att det känns ju som mer märkvärdigt och viktigt när jag skall placeras i ett pass
Så den FÖRSTA tanken när jag såg bilden var ååååå
då jag hoppades att en annan.. mer tjusig bild skulle dyka upp
Ända tills den andra tanken tog vid
Den som sa jamenvadå det är ju så här du ser ut..
Så då lugnade jag ner mig..
för jag kan ju inte se ut på något annat sätt än på VERKLIGHETENs

Sen bjöd min dotter på lunch...den vi intog efter mitt önskemål på Max
Vi hinner MYCKET på den korta tiden jag är i stan
Bussen kommer IN ca kvart i 10 och åker från stan 5 i två
Så ni förstår att det blir till att pinna på

Fast min dotter tyckte att jag ibland stressade
Näää sa jag då..jag är inte stressad..jag har bara en PLAN
Den att hinna med så mycket som möjligt
När jag liks är i stan...för det ÄR INTE särskilt ofta jag är det

På Hälsokraft.. där bjöd hon mig på GOfika innan hemfärden
Hon skämde bort mig...vilket jag storligen njöt av

Vi hann åxå med att kuta ut och in på några affärer
där och då vi köpa lite smått och gott

Och så ett STORT Tack till Siv och Kjell för hjälpsamheten med djuren

Härifrån skogen önskar jag er alla en upplyftande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar