lördag 1 april 2017

i FRIHETENS TIDSBEFRIANDE SKOG

Har aldrig varit med om ... här i skogen
att de skogsboende varit mer flitiga besökare ..än denna vinter/år
Någon gång så där brukar dom komma förbi ... nära

Men denna vinter har det varit MER ofta
Till Biggles stora och envisa förtret..som NU i natt
Och särskilt när dom "skriker" om natten... det tål han absolut inte

Sigge kan hänga på ..en kort stund när han hör Biggles dra igång
Inte för att han förstår VARFÖR han skäller..men nåt är det
DET förstår han
Så några skäll då och då kommer ur honom för att vara/känna sig behjälplig
samtidigt som han kollar in mig för att se
HUR jag reagerar OM jag gillar hans vaktande

Besökarna kommer förbi mer ofta än något annat år
Kanske vädret..det som denna vinter bjudit på både vår och vinter om vartannat.
Påverkar dom ..detta växelväder
Eller så är dom kanske fler...mer till antal än tidigare år

Så sömnen blir därefter MEN jag är ju tidsbefriad om jag så säger
Så jag kan sova närhelst kroppen säger till ..även på dagtid
Det ÄR frihet det..att inte känna pressen av att ha någon tid att passa
Inget åtstramande tidsbetsel som håller fast mig
Näää att vara pensionär har sina många fördelar
Och särskilt då friheten här i skogen
Där nattlivet ju hör till..då även djuren är tidsbefriade
Så nu skall jag sova 1 timme eller 1,5 ..
det brukar räcka för att fylla på sömnbortfallet
OCH SÅ har vintern IGEN..återvänt med sin stora "snöskyffel"
För det har snöat rejält..
Så marken,vägarna och träden är pånyttfyllda med SNÖ

Sen är jag en musiktjuv..som när jag "springer" omkring på nätet
och hör en bra låt
Så tar jag med mig den när jag går därifrån..som den här

Härifrån skogen där det är 0 grader och småsnöar
önskar vi er alla en skön och O-tyglande Lördag

2 kommentarer:

  1. Hörde att det blev fart på dina hundar i går kväll när vi red förbi.
    Hästarna reagerar också på aktiviteterna runt ditt hus, det har bitvis gått riktigt fort!

    SvaraRadera
  2. Jaa nog är dom i farten.. de vilda MER än något annat år..tyvärr är det för mörkt ute för att jag skall kunna se dom MEN hör dom gör jag oftast och väckt blir jag av väktaren Biggles,som absolut tycker att jag skall fatta vad som är på G och släppa ut honom,men det gör jag inte utan att han är kopplad och jag följer med Då jag inte vet VILKA som rör sig därute i skydd av nattmörkret.

    SvaraRadera