tisdag 18 april 2017

FÅGEL-LIV och NATTVÄCKNING


Först flög det förbi EN ..som jag snackade med
Då jag och hundarna var på väg hem från skogsturen

SEN kom några till ..som jag åxå snackade med

DÅ blev det fart i dungen och en hel hög flög kraxande upp från träden
Vad har jag nu sagt då



Så väcktes vi åter igen MITT i NATTEN av en skogsvandrare
som tog vägen förbi oss..
då det var mörkt såg jag inte VEM det var
MEN av DOFTEN att döma ..den som besökaren lämnade efter sig
så var det RÄVEN
Men nu tror jag att jag skall sätta upp en skylt.. med STÖR EJ på
en kraftfull målad skrämselteckning kanske...avsedd för rävarna
För BJÖRNEN den vill jag gärna se ..även om den dyker upp nattetid
Jaa räven åxå...men INTE varje natt

Här en teckning mitt barnbarn målat till mig

Härifrån skogen önskar vi er ALLA en vänlig Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar