onsdag 19 april 2017

VÄRMEZONER

På skogsturen igår gick vi till bortre ån
Den som slingrar sig vidare genom skogen ... långt vidare ner mot nya marker
DÄR hade isen fått ge vika för de porlande krafterna

Det var en häftig rödfärg som ån visade upp

och vid åkanten hade "videkissarna" krupit fram
OCH så såg jag årets FÖRSTA lilla fjäril där ..som var för snabb för att fotas

Är de månne varmare där FAST det inte är så långt ifrån
den första broövergången.. där ån möter sjön

För där hade inte vattnets krafter.. med hjälp av solen
lyckats bryta ner isen
Inga videkissar ,ingen fjäril syntes till där


SEN..senare under dagen NÄRMARE bestämt klockan 5
passerade räven nedre hagen ,som alltid.. letandes efter något att äta
OCH Biggles ..han BARA stirrade..utan att ge ifrån sig minsta skall
De ni ...hör till ovanligheterna
Och sägas bör ATT den även hälsade på i natt
Men den stannade inte då..så länge som den brukar

Sen så har jag märkt på mina promenader runt omkring här i Grannäs
Att det finns "värmezoner" som när jag går förbi..
påtagligt känner av en varmare luft
ibland bara en jättekort sträcka..
Naturen är magisk och variationsrik och väcker ständigt upp min nyfikenhet
Som VARFÖR är det så..vad är det som påverkar
Att vara/bli nyfiken är ett bra sätt att hålla hjärna och sinne vid liv
Så jag hoppas att jag aldrig slutar ställa mig frågan VARFÖR?
Vad det än gäller..för det ger mig en förståelse
även om jag inte alltid till fullo förstår

Härifrån skogen önskar vi er alla en tillfredsställande Onsdag
som bjuder er på många fnittriga glädjestunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar