måndag 17 april 2017

BEGIVENHETER i GRANNÄSSKOGEN


Först var det då storräven som jag hann få en bild på
Den som letade efter mat på åkern ...bredvid storhagen
innan den försvann in i skogen igen

Sen så kom sonen hit för att fira påsken med mig
Det som vi gjorde tillsammans med djuren ute i naturen
..inkluderat Jupiter

Första dagens utflykt gick till Bäverhyddan..


(På vägen dit..fick vi se en stor rovfågel som surfade på de uppkomna vindarna)

den som ligger där ån snirklar sig och porlar fram
Där man kan få fina fiskar om det vill sig
Nu fiskade inte vi..utan grillade och kollade in omgivningen
och samtalade om lite av varje
VÄDRET det var som vårvädret brukar vara OMVÄXLANDE

Skiftande att från ha varit sol den ena sekunden

till att mulna på

och bli snöoväder i den andra

Jupiter är en mycket social och nyfiken kille,som gillar min son
och särskilt hans skäggstubb och snaggade hår
som han far över med mulen
Han är lite som en hund..
HÄR skulle han kolla

OM vi tagit med något till honom i ryggsäcken

Sigge ligger som vanligt lugnt,iakttar och inväntar det som komma skall

Medans Biggles är helt fokuserad på ryggsäcken och Jupiters förehavanden
OM utifall han skulle få för sig att ta för sig av maten
DEN som den mattokiga Biggles bevakar
Efter vårt äventyr i skogen blev det påskmiddag..
Den kvällen somnade jag fort... i förhoppning om att rävarna skulle hålla sig borta
Så sonen skulle få sova lugnt och ostört
MEN ICKE ..Väktaren började ge skall när natten dök upp
och väckte hela huset till liv
Det var den skällande räven som väckt upp Biggles väktarinstinkter.
Hade ju varit häftigt oM det hade varit björnen som tittat förbi
Nu är ju en räv intressant den åxå
Men björnen är ändå ett strå vassare att få se


Den andra utflykten...den vi tog upp till berget skriver jag om senare
OCH SÅ har sonen hjälpt mig med något väldigt viktigt
nämligen överföringen av mina bilder från kamera till datorn
Som ni kanske förstår är jag överlycklig att jag nu kan fixa den saken
HELT själv
Bilderna är ju navet..det som ger inspiration till mitt skrivande

Härifrån skogen önskar vi er alla en GOD fortsättning på påskhelgen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar