söndag 9 april 2017

HAND I HAND med LIVET I SKOGEN




I tidig morgontimma...innan ljuset nått sin fulla kraft
Dök dom upp i "horder".. som svarta skuggor..dom "svarta piraterna"
lite som ur filmen fåglarna ni vet ...den av A.H
Fast det var ingen skrämmande känsla..näää mer en häftig WOW.känsla

Dom håller ofta till i skogsdungen
och dom har aldrig varit så här många tidigare år ..
Hopen av kråkor och korpar
Som jag som vanligt hälsar på när dom dyker upp
Så det blir en del snackande som ni förstår
Men jag får ju träning..och det ger ju färdighet
För även om det låter ensidigt om dom
så finns det variationer på deras tonlägen



Och så promenerar den KAXIG storräven omkring.. runt omkring oss
Den slängde bara en flyktig blick på oss

mig och Biggles
där vi stod och höll utkik efter morgonens uppdykare
VÄL medveten om våra vanor och HUR Biggles funkar
Fast även om han till synes verkade obrydd..så hade den full koll
och var beredd
OM utifall Biggles skulle göra ett försök med att jaga bort den

Vi har även haft besök av dom mindre rävarna i natt

Och det låg snö i morse på brotrappan när jag gick ut
BLÖTsnö som åter intaget markerna
En fördel med det är att den klibbat fast sig på isen
Som nu är mer fotsäker
Så nu skall jag ut och spåra medans snön än ligger kvar
För det går undan när dagen med sin mildhet gör entré

Och så vill jag bara säga en sak till INNAN jag lämnar er
Det där med att "CELEBRERA LIVET..GLÖM inte bort det
Det var min kusin och hennes man som skrev om det på Facebook igår
Ord som jag verkligen tog till mig
och kommer att börja använda mig av i mitt språkbruk..
Som när jag går omkring .. hand i hand med allt liv HÄR i skogen

Härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk och härlig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar