tisdag 25 april 2017

SMYGLEKEN


Igår eftermiddag fick jag syn på en fyrfoting ..där jag stod vid huset
Borta vid åkern på andra sidan hagen dök den upp
Där tranorna höll till i förrgår
Först när jag såg den i ögonvrån tänkte jag på björnen
så jag snabbt in efter kameran

Men när jag ivrigt kom ut med den i högsta hugg
och riktade båda ögonen mot djuret

SÅG jag att det var den större RÄVEN..
men jag hann först drabbas av ett adrenalinpåslag i tankar på
att få fast den brunpälsade på bild
Men storräven är åxå den en fantastisk modell att fota

Kråkorna var i farten med att försöka skrämma iväg den
vilket den inte brydde sig särskilt mycket om

Allt medans jag... som i smygleken försökte ta mig så nära jag kunde

när den hade huvudet nere i gräset..i jakt på någon sork eller mus
För att stå helt stilla när jag såg att den var på väg upp igen med huvudet
Men den var fullt medveten om min existens
så den höll koll på mig..med jämna uppstickarmellanrum

För FÖR NÄRA fick jag inte komma

Har inte haft någon åtkomst till min dator ..
då nätverket inte släppte in oss på ett tag

Härifrån skogen önskar jag er alla en vänlig Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar