tisdag 12 september 2017

SLÄKTFOTON



Min kusin Stig har lagt ut en hel del bilder på Facebook
Tagna för 21 år sedan på en släktträff
Att titta på dessa bilder var som att åka rutschkana..tillbaka i tiden
Det var så MÅNGA olika känslor som hoppade på mig.. ALLA på en gång
Så jag klarade inte av att kommentera bilderna då..för de känslorna rev upp
Alla dom som gick bärsärkagång i mitt inre
För det var glädje,värme,smärta och sorg om vartannat
Till slut... när jag fått pli på alla känslor och samlat ihop dom till en diskussion
Var det ..det övergripande som trädde fram
Nämligen glädjens värme av att fått haft dom i mitt liv
Dom som inte längre finns att fota
För dom har alla betytt så mycket för mig.
Sen såg jag bilder på mig själv..fin i håret var jag för ovanlighetens skull
Undras VEM som har fixat till det ..
kanske var det en av de sällsynta besöken till en frissa :)
För jag antar att jag ville se hyfsad ut när jag skulle möta släkten

När jag såg bilderna SÅG jag den tiden framför mig
Känner också att det smärtsamma... som var en del av mitt liv då
har bleknat och ersatts med erfarenheternas och kunskapernas klarhet
Känner att det som burit mig igenom mina motigheter
Är just DET jag fått mig givet..av mina släktingar..min familj..mina barn
Så foton är nog bra minnesuppväckare..
Då dom väcker upp känslor..BETYDELSEN av dom
Dessutom ger dom proportioner och insikter åt det som hänt mig i livet ..
ALLA som betytt mycket..var och en på sina olika sätt och vis
Så TACK Stig för de minnesvärda bilderna..på släkten

Härifrån skogen önskar jag er alla en fridsam Tisdag

Mina kusiner och jag i blått med den snygga frisyren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar