fredag 8 september 2017

HURTVÄNLIG I REGNET

Ibland begriper min matte INGENTING
Bara för att hon gillar regn så gör jag INTE det
Hatar att bli blöt och när hon tjatar på mig
att jag måste ju gå ut för att uträtta mina behov

Kan hon säga som bara behöver sätta sig inomhus och göra av sig
Men mig skall hon tvinga med sig ut..
Då blir hon så där förbaskat hurtig i rösten ..
när hon skall försöka övertala mig att följa med ut
Ni skulle höra henne.."suck"
Oftast är hon bra på att förstå .. men se inte när det gäller att gå ut i regnet
Fast hon märker att jag inte VILL
Så har jag inget annat val än att hänga med ut
Men när jag gjort mitt... och det var snabbt avklarat

Vägrade jag att gå längre
Trots hennes insmickrande och hurtvänliga röst
Så till SLUT fattade hon och vi vände och gick hem

Härifrån en regnig skog önskar vi er alla en BALANSERAD Fredag och helg
UTAN tjafs och tjat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar