fredag 29 september 2017

KONTRASTER



GOD morgon..jag får frågan lite då och då
VARFÖR jag går upp så TIDIGT..när jag inte behöver det
NU när jag är pensionär
Det här är anledningen :)
Härifrån skogen önskar jag er alla en ljus och behaglig helg


"När mörkret får ge vika..för dagens ljus
DÅ vill jag vara med

Allt blir så tydligt och synligt då
Allt är så tyst och stilla

Klarhet i tanke och känsla jag får
Klarhet över livet

Det är så MÄKTIGT att vara ute då
Så mäktigt att se på
När MÖRKRET får ge vika för LJUSET "


(livsvandrerskanisb)

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg, jag tycker verkligen om din blogg men det är lätt hänt att man glömmer bort bloggar på andra ställen än ens eget eftersom man inte ser uppdateringarna.. önskar dig nu en fin helg och bifogar svaret från din kommentar i min blogg på WordPress..

    Tack Inger för din kloka och fina kommentar.. Att du gett väntan sparken låter fint tycker jag, så borde fler göra..
    Skulpturen är så otroligt liten och söt och absolut inget man väntade sig att få syn på i Farsta centrum en förort i södra Stockholm..

    Jag har aldrig sett den tidigare trots att jag till och med bott i närheten.. men förklaringen kom fram att den inte har stått där så länge.. Bara att hoppas på att den inte ska vandaliseras eller ska förstöras vilket händer allt som oftast..

    Jag har inte kvar Night Ladys eller Snow Whites blogspot längre slängde båda två i våras, jag har ju i alla år kopierat in alla bilder i alla mina tre bloggar från blogspot, till blogginläggen,efter 10 år så tillät dom det inte längre så jag hade helt plötsligt tre bloggar utan bilder bara en massa kryss..

    Slängde Night Lady och Snow White för gott och startade om WordPress från noll igen… Hade innan dess 956 blogginlägg här på WP efter 7 års bloggande..

    Hade varit en omöjlighet att börja om med alla tre..

    Kanske gör om en av dem i framtiden parallellt med denna blogg men i nuläge känns det inte speciellt troligt…
    Önskar dig en riktigt fin helg nu… Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Tack nicki för dina ord och ditt besök..vet ju hur det är ...med det där att hinna med att besöka andras bloggar.
    Kram till dig och var RÄDD OM dig

    SvaraRadera