tisdag 5 september 2017

FÖRNÖJSAMT och MIXAT

Även OM jag INTE är helt klar..så känns det ändå så himla BRA
när jag blickar ut och ser det jag gjort klart.

Som tråden som jag dragit och det som jag med lien slagit ..UNDER tråden
Och att jag fick till skärpan på den lilla lien..den som är så behändig att hantera
När jag vill ta bort allt höggräs och sly som har tagit sig en plats under tråden
Hittade igen en knivslip..som verkligen fungerade att vässa även lien med
DET fick min tumme erfara HUR vass jag fått till den
För rackarns vad det blödde..och jag blodade ner allt som kom i min väg
Men stolt var jag ATT jag fått till skärpan DET spar mycket på kroppskrafterna det
Och att det blödde var ju bra... det var ju bara självrenande

Och så träffade på en n grön liten larv som kröp omkring på en björk ...
vilket gav mig tid att stanna av och fota

När sen kvällen gjorde sin entré..DÅ dök månen upp STOR ,RUND och MAGISKT VACKER

Och Sobella ..som hade legat inne HELA dagen gav sig nu iväg UT på jakt

Och över Åns vatten ...hade de nerfallande löven lagt sig
Och så hörde jag en jakthund ivrigt skälla..sen small det
Älgjakten är igång..men INTE än här i byn ..det blir först om några dagar

Härifrån skogen önskar jag er alla en storslagen Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar