söndag 24 september 2017

Så var det DET här med HÅR igen


GOD morgon
Dottern hade det hon gjorde..när hon skulle klippa mig

Hon muttrade till lite då och då..men höll saxen och tålamodet vid liv
För att fixa till mitt hår.. efter min saxcframfart


Den ena sidan hade jag fått till hyfsat ..när jag sist klippte håret
För då hade handlaget med saxen fått till en fin klipprytm
Men nu har man ju inte bara en sida..baksidan DEN skall jag inte ens prata om
För den ser jag ju inte själv ändå HUR den ser ut
Men den vänstra blev i hackigaste laget och BRA mycket kortare än den högra
Så nu förstår ni ju den utmaning som min dotter ställdes inför
NÄR hon skulle försöka få till mitt hår..
Kortklippt ÄR JAG..och ser inte ut som jag är van
Men bekvämt är de med ett kort hår..har jag börjat inse
som när mössan skall på och av
Då är det bara att dra fingrarna genom håret ..så får det liv igen.

För mig ..har mitt hår inte gett särskilt stora bekymmer genom åren
Det är de andra som haft
Det har liksom fått hänga med UTAN större inblandning
Som min dotter sa.."Du är då inte särskilt brydd om håret"
Nää jag har ju haft en bra hår..med lite självfall och bra konsistens
Även om det blivit lite tunnare med åren..

Men det här med hår..i det ligger mycket värderingar
och HUR det skall se ut eller INTE se ut
Särskilt när man blir äldre
Sånt som jag föga tagit någon notis om
För finns det något som jag ogillar så är det likformighet
Gillar inte att bli fastlåst i något stereotypt mönster
Håret är ju en del av vår personlighet
och som sådant väldigt individuellt för oss alla..
att avgöra HUR vi vill ha det och hur det skall se ut
Vilken relation vi vill ha med vårt hår..vad vi TRIVS med

Tack säger jag till dotra min också för klippningen

Härifrån en mörk och gråmulen skog önskar jag er alla en underbar Söndag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar