onsdag 13 september 2017

LIVET ÄR ALLT BRA HÄRLIGT

GOD MORGON..

IGÅR släppte himmelen ner.. RIKLIGT med regn

Och när det ihärdiga regnet tog en paus..dök de kvitterfnittriga fåglarna upp
och spred av sin glädje.. vidare till mig
samt några andra.. som inte spred någon glädje precis ..var de envetna "vampyrerna"
som också dök upp så fort regnet började avta
Så Jupiter blev less och promenerade därför in i stallet

Den självständiga Ivanhoe..som är van att vara ute dygnet runt med flocken
Tvekade först..men tjavade sen efter Jupiter

ALLTSÅ det är så mysigt att se dom två ihop
Som när jag hade lagt ut en hötapp i hagen
Då jag ville kolla jur Jupiter skulle reagera i den matsituationen med Ivanhoe
Då han själv varit hårt tuktad av Kajsa som INTE delade med sig
Vare sig av hö eller plats vid vattenbaljan
Så att få se honom så självklart ge plats åt Ivanhoe ..både vid hö som vattenbalja
kändes så fint
Och att se Ivanhoes uttryck när Jupiter hälsar mig med sitt gnägg
Då ser det ut som Ivanhoe tänker ..
Ahaaa är det så där man skall bete sig och låta..när den där tvåbenta dyker upp
Livet är allt bra HÄRLIGT

Härifrån en allt mer höstliknande skog önskar jag er alla en tillfredsställande Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar