söndag 10 september 2017

NU ÄR HAN HÄR

Nu står han här i hagen IVANHOE
Det var om huruvida jag skulle sälja Jupiter eller INTE

Som jag gick min brottningsmatch om

För om jag skulle behålla honom..behövde han en kompis
Och då jag och Jupiter byggt upp en så fin relation.. förmådde jag inte sälja honom
Han är ju en del av mitt liv..motivationskraften ..till att ta itu med de utmaningar jag möter
Jag visste VART jag skulle söka min häst..efter att ha sett och hälsat på deras hästar
då Jupiter kommer därifrån
ATT det skulle bli STUTERI MIDGÅRD som jag skulle vända mig till

En sak är då säker ..att det är inte en lätt uppgift att välja häst
Då alla deras hästar är sociala,nyfikna och trivsamma
Så jag hade det jag gjorde ..
med att försöka lista ut vem av dom alla som skulle passa bäst in i vårt "kollektiv"
Till slut blev det två kvar..men så fick jag till slut förnuftet och känslorna att samverka
och då blev det Ivanhoe
Kan inte lägga ut så många bilder än DÅ det ÖSREGNAR här

Men ni skulle sett Jupiter i mötet..han blev förtjust direkt och agerande som en storebror
Så nu går dom sida vid sida och betar
Den nya sidan som jag nu får se hos Jupiter
är jag både stolt och imponerad över..då han visar upp en stor mognad och inkänning
samtidigt som han håller koll på mina signaler och snackar med Ivanhoee DÅ och när han inte förstår
ALLTSÅ det här kommer att bli så roligt NYA erfarenheter..en ny individ att lära känna
Som då kommer att väcka upp HITTILLS okända sidor hos mig
DET ser jag fram emot

Härifrån en REGNIG skog önskar vi er alla en berikande Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar