måndag 25 september 2017

NATTVÄCKNING

Morgonen var kl 5...
när jag släppte ut hästarna ..kompakt mörk
så som höstarna är innan snön kommer och lyser upp i det mörka

eller som när stjärnorna och månens lyse är påslaget


I natt ..tio över ETT väckte räven mig med sitt höga skrik-skällande

Biggles blev inte glad.. UT ville han
Men det var ett tag sen nu som räven väckte oss..mitt i natten.
Det är som en mer speciell känsla ..att höra den när det totala mörkret och tystnaden
är närvarande här i skogen.
I sommar har jag inte sett till rävarna..mer än deras avlämningar
Dom som jag alltid annars brukar träffar på då och då
och som när dom tagit sig en tur genom hagarna...ganska så orädda
Några till som blivit färre i antal .. är fladdermössen
som brukar svepa förbi mitt huvud när jag i mörkret är på väg mot stallet
i morse var det bara två..men två är ju bättre än inga
Men man kan ju inte låta bli att undra VARFÖR..
Vad beror det på OM Quvintuss har något med fladdermössens bortfall att göra

Önskar er alla en försiktig och vänlig start på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar