fredag 3 maj 2019

ALLT har TAR sin TID

Måste bara få berätta om detta
Så här var det..
I sista minuten på Tradera- IGÅR -hann jag upptäcka
Det som fick mina fingrar att ivrigt gå igång och färga min kinder röda

För det jag fick syn på VAR NÅGRA TALLRIKAR - som påminde mig om min barndom
Inte för att jag minns när min farmor hade dom
Kanske åt jag någon gång på dom..
Men det var jag för liten för att minnas
Däremot minns jag att dom fanns i min pappas ägo
Den dagen vi syskon delade upp hans ägodelar vid hans bortgång

Då min relation med min far inte var särskilt positiv
Vare sig i min barndom eller uppväxt
Hade jag inget behov av minnessaker
Men i tankar på barnen valde jag ut några
Däribland en vacker sockerskål och gräddkanna från Rosenthal
(Vars tillhörande service-jag villigt skall erkänna-
var frestad av..men inte valde)
Och som när jag kom hem visade upp för min mamma
Då säger hon Att den servisen hade din pappa tänkt ge dig i present

Snopen blev jag och fundersam över VARFÖR han inte gjorde det
OCH det var dessa tallrikar som jag fick syn på
OCH som jag nu KÄNNDE mig redo för ATT VILJA HA
Höll på att missa dom i sista stund - då nätverket krånglade
och det BARA var tre minuter kvar MEN jag HANN buda på alla
Till ett FYNDPRIS av 150 kr plus frakt-fick jag 6 mattallrikar
Och vet ni vad- jag känner mig riktigt LYCKLIG över dom
Och att kunna lämna efter mig dessa minnen till mina barn

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en underbar och uppbygglig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar