söndag 26 maj 2019

ETT VÄRMEOMSLAG MOT DEN INRE VÄRKEN

GOD morgon
I den tidiga morgonen PÅ vår kortare skogstur
Gick vi genom en prunkande grönskas skog med sina LJUVLIGA dofter

Underhållna av fåglars sång, tranans läte och fiskmåsarnas skrikande
-i en annars så tystlåten skog
Där bara hundarna och jag var vakna och där verklighetens jobbiga bearbetning fick sin vila.

Och så har den gula Pensén bland stenarna fått sällskap av en blå likasinnad kämpe

När jag sen tog cykeln för att se om tranan syntes till Lite längre bort

Började solen titta fram och en känsla av välbehag spred sig i kroppen och landade i min själ
Ni vet som ett värmeomslag fast på en värkande själ
Som ni förstår så är naturen en mästare på att fylla på kroppen med livskraft

Och igår mötte vi timmerbilen ,som körde förbi oss på vår väg hem

Och så har jag NU satt bollen i gungning

Härifrån skogen önskar jag er alla en livsbärande och kraftgivande Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar