fredag 17 maj 2019

FÖR EN STUND SEDAN eller IGÅR


HÖR genom mitt öppna fönster -svanarnas snack nerifrån sjön
Kråkornas kraxande, småfåglarnas kvittrande och varningssignaler
Kanske är det räven som stryker förbi ...kanske stor jägaren Quvintuss- dom varnar för
Sträcker mig efter mobilen för att kolla HUR mycket klockan är
Den visar på 10 i 4
Känner den småkyliga morgonluften slå emot mig
När jag kliver upp för att klä mig och tittar ut GENOM det öppna fönstret

Och så har jag kommit på en sak till

Jag är ju som hästarna att jag ser/uppmärksammar
DET som inte var där igår Inte för en stund sedan
När jag läser av omgivningen FÖR att hinna se om någon skogs boende
-står och tittar på oss borta vid skogsbrynet eller något annat
Som NYSS inte var där

Som det här rådjuret som smälter in så bra, bland buskar och träd


Härifrån skogen önskar jag er alla en HELT FANTASTISK Fredag och Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar