onsdag 22 maj 2019

ÅTERERÖVRAD FRIHET


Igår var det första gången PÅ -som det kändes som en evighet sen -
som jag körde bil
Först var det benet som ställde till det
Sen tillkom armen
Men igår- DÅ jag åter igen hade en tid hos sjukgymnasten
Testade jag och det gick över förväntan bra
Men hade med mig en backup- OM UTIFALL skulle inträffa
Så TACK! säger jag till min granne Kjell som tog sig tid och ställde upp
Och körde bilen hem

En skön känsla att få tillbaka sin frihet och att kunna ta mig dit och när jag vill

I Bjurholm sen - finns det en mycket skicklig och sympatisk sjukgymnast
Som dessutom är bra på att lyssna -på den frågvises alla frågor
och ge svar , som ger nya kunskaper och nya infallsvinklar
Och så fick jag en kortisonspruta.
Men det är en ENVIS och taskig rackare som klamrar sig fast
Tycker det är dags NU att den släpper taget
TY jag börjar bli lite otålig
Då jag tycker att jag tar/tagit hänsyn och skött/sköter om min arm
och att jag ofta tänker mig för - före
Så gott det går och jag förmår- gnäller den ändå -jaja TÅLAMOD
Men jag tror att jag börjar bli allergisk mot det ordet

Härifrån skogen önskar jag er alla en BEFRIANDE Onsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar