måndag 27 maj 2019

EN HELT NY DAG


När jag klev ut i den tidiga morgontimmen för att möta upp morgonen
och den NYA dagen och släppa ut hästarna
Var luften som slog emot mig småkylig

Men ljuset som letade sig fram mellan träden gav mig ett morgonlyft

Och jägaren var på plats, tålmodigt inväntandes sitt byte
Ljuden som ljöd genom skogen kom från småfåglarna
och från en bullrig skogsmaskin

Och hästarna anslöt sig , när jag gjorde dom sällskap i gårdshagen


Sen tog leken vid..jagningsleken


Och jag måste ju bara få erkänna att mitt bens koordination
Om jag så säger INTE än nått sin fulla potential efter skadan
Men på hästarnas fartfyllda ben rådde det inga såna problem
Nää dom flög över stock och sten

Härifrån skogen önskar jag er alla en behaglig ny dag att vakna till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar