fredag 31 maj 2019

GÖKEN HAR DET DEN GÖR

Kände mig taskig- Riktigt TASKIG faktiskt . men kunde ändå inte låta blii

Att härma Göken, som ivrigt höll igång med att försöka locka till sig en partner
Då tiden dom har på sig är KORT och krymper allt mer, som dagarna går
Blir den allt ivrigare. Lite mer desperat kanske

Av gökens gensvar att döma måste jag ha blivit bättre på att härma den
Så bra att Göken kom flygandes och satte sig i ett träd NÄRA mig
Sen fick jag höra ett ljud till NÄR den skulle flyga från ett träd till ett annat
En ljud jag aldrig hört förut
ELLER mer kanske att jag inte vetat att det var göken'

För då Göken är skygg ser man ju inte så ofta till den
Man hör bara det karaktäristiska tonerna som ljudet genom skogen
Så det var ett privilegium En riktig myskänsla att
få se den i egen hög "person" så nära

Härifrån skogen där regnet hållit natten sällskap och där nu en kraftig blåst är igång
Önskar jag er alla en uppbygglig och vänlig Fredag och helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar