söndag 5 maj 2019

FULL FART I SKOGEN


Morgonljuset mötte upp mig i den tidiga och KALLA morgonen med 2 minusgrader

Och igår kväll efter det jag sett på morden i Midsummer
Suttit en kort stund vid datorn och just krupit ner i sängen under lakanen
Skällde Biggles

Vad BRA tänkte jag att Quvintuss vill in för natten
Så jag hade tyvärr inte kameran med mig
När jag öppnade ytterdörren för att släppa in min katt
Nog satt han på bron

Och då hörde jag det LJUDET/lätet från en stor räv
Som kom kutandes förbi nere vid vägen
Och från skogen - efter skogsvägen till, svarande en annan räv på anropet
Bråttom hade den stiliga räven. Vars svans stod rätt ut, som en kvast efter honom
Där han på ivriga ben sprang mot ljudet

Tråkigt och allehanda blir det ALDRIG här i skogen
Det ser djuren till. Både de vilda som de tama

OCH så börjar nu den stiliga och åldriga häggen knoppas
Önskar er ALLA en toppen härlig och fin avslutning på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar