onsdag 29 maj 2019

REGN och REGN och så lite ANDLIGHET på det

Det har regnat rejält
Men när jag släppte ut hästarna var det ett tillfälligt uppehåll
NU- i skrivandets stund hör jag åter REGNET SMATTRA .

Och så har jag besökt svanarna nere vid sjön igen. Där dom har sin "säkrade" boplats
Snart lär väl ungarna titta fram Det blir spännande att få se.
Svanarna är finurliga För misstänker dom en fara

Som när jag kom, då simmar dom bort ifrån boet
För att avleda/leda mig därifrån

Att se en svan "simma" är som att se/uppleva den Japanska/Kinesiska konstens sirliga penseldrag
Liksom svanen -som med sina gracila rörelse ger vackerheten en andlig upplevelse
Och jag förstår vad Svansjön inspirerades av
Efter en stund när dom förstod att ingen fara förelåg

Simmade dom tillbaka till boet'


Sen såg jag en vattenfågel med rött huvud, som jag inte sett förut

Och när jag mockade ut i morse kom Jupiter in
För en koll och samtidigt passa på att ta sig en hö-tugga på vägen ut

Härifrån skogen och nerifrån Mjösjöns strand- önskar jag er alla en förträfflig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar