onsdag 15 maj 2019

PRIVILIGERAD


HUR trött jag än är - när jag vaknar
Och vilket väder det än är

Blir jag snabbt pigg av djurens glädjefyllda mottagande
när dom ser att jag är på G

Biggles han snackar

Förstår inte allt han säger - då han snackar fort och ivrigt
Precis som sin matte NÄR hon inte fått pratat av sig på ett tag
Men hans glädje går inte att ta miste på..att äntligen

När vi sen går ut- Hundar , katt och jag

HÖR vi hästarnas välkomstgnäggande när vi är på väg ut till stallet
Tänk er att få vakna till denna välkomstkommittés morgonghälsning.
- det fyller snabbt på mina energidepåer
Inför den nya dagens utmaningar.

Härifrån skogen DÄR grönskan nu allt mer börjar bli synlig -
önskar jag er alla en glädjens uppvaknande till den nya dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar