tisdag 28 maj 2019

INNE I SJÄLV UPPTAGENHETENS BEARBETNINGSRUM


Att ha hästar (och andra djur) ÄR som att ha små barn
Det är konsekvens, gränssättning. tydlighetens klarspråk som gäller
Samt att man har ett språk där orden överensstämmer med kroppsspråket
För hästarna läser FÖRST av dig
(som barn)
och gör inte som du säger utan som du gör/ .
Då kroppsspråket är den snabbaste "inkörsporten", det dom först läser av.
Tillit och trygghet
Att känna det är A och O för en positiv samvaro och en "öppen" inlärning
SAMT- Uppmuntran, beröm och mycket kärlek - skapar en trygg och stabil grund
Minns ju själv när jag var barn och saknade tillit till min pappa
Som jag var rädd för.
Hur det påverkade min inlärning, självbild och trygghet.
Så det jag fick med mig från min barndom

Har jag haft nytta av tillsammans med mina hästar och mina 3 barn och barnbarn .
Som liksom hästarna uppfostrat/lärt mig -
genom att få mig att se på ett nytt sätt och tänka nya tankar.
Och att göra mig av med min "INRE övervikt"
För med dom hinner man som aldrig gro igen
Då djur och barn inte är inskränkta utan har ett öppet. ärligt och mottagligt sinnelag
Härifrån skogen där mitt sinne är grumlat och där jag nu befinner mig i själv upptagenhetens rum
önskar jag er alla en sinnesmjuk Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar