lördag 25 maj 2019

TIDEN - EN AVGÖRANDE BETYDELSE

GOD morgon
Hörde något igår -som jag hört förut

Om det här med Shettisar. Att dom är så envisa
Det fick mig att fundera.För det FÖRSTA på tidens in/påverkan
För när tiden ligger an Tar/har /ger vi oss inte alltid tid- att LYSSNA
Försöka FÖRSTÅ - Vi hinner helt enkelt inte alltid med det
Ett har jag då märkt och det ÄR att hästarna VILL lyssna, kommunicera
SAMARBETA med respekten och förstå
Där och då ÄR tilliten till DIG som människa DEN VIKTIGASTE ingrediensen
Som i ALLA relationer vi har- TVÅFOTINGAR som FYRFOTINGAR


Så om hästen tycks tjura.Är det ju något den vill TALA om/förmedla till dig
Ibland har dom ju och så som vi människor en sämre dag
Men lika ofta är det jag, som är envist fastlåst i ett fördomshästtänk

När jag pratade med min ena dotter om detta
Att skulle jag varit pressad av tiden. Så hade jag kanske blivit otålig
Och tyckt att hästen/hästarna bar varit erbarmligt tjuriga
När dom INTE vill det jag VILL
När jag inte haft tid att lyssna och försöka förstå vad dom vill säga mig
Som med barn ungefär som skall iväg till skola eller dagis
Och man själv till jobbet och minuterna tickar på
Tycker man nog bara som med hästarna att dom är tjuriga och bångstyriga
Då dom INTE vill samarbeta - i stresspåslagets tidsbrist

SÅ det jag kommit fram till ÄR - Att Shettisar INTE är mer tjuriga än någon annan/andra
Då dom- PRECIS som alla andra varelser, så och människan ÄR/har OLIKA personligheter
och tillhör INTE någon homogen grupp
Utan påverkas och så som andra och vi alla i SAMVERKAN med andra

Med ord- talar ni inte
Talar gör ni ändå
Med själens starka känslospråk
Förmedlar ni era tankar
Vet vad ni vill
Vet vad ni tänker
TYDLIGA är era "ord"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar