lördag 11 maj 2019

TANKEUPPRÄTTHÅLLARNAS LYSDIODER


Någon frågade mig om det här med TANKEUPPRÄTTHÅLLARE.
Vad det innebär
Bäst kan det beskrivas som - Ni vet dom där skivspelarna som fanns förr
På vilken man spelade EP och LP skivor på
Och som det ibland blev ett "jack" i skivan på
Där "nålen" fastnade och kom sig inte vidare .utan man fick lyfta upp "spel armen"
För att komma förbi och in på ett annat spår UTAN störningar
Så ungefär funkar mina tankeupprätthållare
När jag har hamnat i olika svårigheter- som måste tas om hand
Då fyller dom samma funktion som spel armen på skivspelaren
och hjälper mig att INTE fastna -i det uppkomna hackets spår
Det som ju sorger och bekymmer lätt kan ge upphov till
Har numer en hel "bukett" av tankeupprätthållare, som jag samlat på mig
och använder mig av vid behov - Som NU


Mitt nytillskott till i tankeupprätthållandet - Är ett sy- projekt
Som jag ser fram emot-
Ett projektet tillsammans med mina barnbarn, som har fått ett intresse för sömnad
Själv kan jag inte sy . Har inte funnits något behov av det
När jag sen fick ett behov hade jag inte råd köpa mig någon symaskin
Men NU har jag en som jag fått i present

Och här kommer dockan in i sammanhanget
Den som jag köpte i tankar på projektet För att INTE hamna i uppgivenhetens sorgespår
Så när barnbarnen kommer hit får dom och så lära mig att sy
För finns det några bättre ,mer förstående och tålmodiga lärare än barn
Då dom vet hur det är och känns att lära sig något nytt
Till detta passar dockan utmärkt DÅ hon alltid är tillgänglig, klagar inte när det sticks
och är i lagom storlek- 86 cm lång
Vilket är utmärkt till detta lysande tankeupprätthållande projekt

Sen har jag ju dom här individerna som ger både lyskraft och rörliga tankar

Lev och Må Väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar