lördag 1 juni 2019

LIVETS OMKULLKASTNINGAR

HÄR i Grannässkogen
har morgonen vaknat.(för en bra stund sedan;) )



Då och där räven passerade förbi på vägen

Magiska ögonblick
små under
Naturens egna
små glitterstunder


Lev och må väl

Och så fick jag läsa nu i morse på Facebook
Att min moster Ingrid gått till sin vila --den sista av min mammas 10 syskon
En moster som betytt mycket för mig i mitt uppväxande



Då skrev jag det här
"Ååå -hittar inga ord -tankar och känslor virvlar omkring i en minnesdans
För med moster Ingrid har jag många fina minnen bevarade
Och alla vill nu ha/ta en framträdande plats .
Trivdes gjorde jag i denna så engagerade och starka kvinnas sällskap .
Då en frihetskänsla fanns med- i en frånvaro av en låst kvinnosyn
Som gjorde vår samvaro så otvungen
Och då och där diskussionerna löpte som eld vid köksbordet
Som var en samlingsplats för så många människor
Där en tallrik till alltid sattes fram till den nytillkomne.
Och där och då ditt engagemang var tändvätskan som fick oss alla engagerade
Minns din och Eriks kärlek, som fick mig att tro på - Att en sån fanns.
Är glad över att ha fått lära känna dig -över allt det du fått mig att bli medveten om och tänka på
Tyvärr hann jag inte få träffa dig och delge dig ALLT det jag fått med mig av DIG
ALLA erfarenheter du delat med dig av
Som när jag fick följa med dig på ett av alla dina uppdrag, som öppnade upp känslornas dammluckor
och som skakade om mig rejält -av det jag fick uppleva och se
Tack! kära moster för de minnen du lämnat kvar till mig.
Din andliga "spirit "kommer aldrig att slockna
För när någon stjärna gnistrar med klarhetens eldiga sken
Då vet jag att det är DU
Kram...och så till er kusiner och alla andra som nu befinner er i den stora sörjande sorgens famn Kram

Lägger även ut detta som min kusin lagt ut på Facebook i tankar på dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar