måndag 17 juni 2019

MED VIDÖPPNA SINNEN och en UNDRAN



I den tidiga Söndagsmorgonen, när jag UTAN hundarna cyklade omkring
Efter skogs och bilväg
Med förhoppningen om- att kanske i den tidiga timmen få syn på någon skogs boende


Någon flygande, som någon på 4 ben För dom tvåbenta låg nog kanske och sov- Det var ju vilodagen
I frånvaron av bilar och människor gav tystnaden en speciell dimension
Ni vet när det känns som om man äger (psykiskt) hela världen
Och ALLT bara ÄR -en känsla som gjorde mig upprymd, glädjefylld och tacksam
För att jag får uppleva detta och KAN cykla omkring

Med en KLARBLÅ himmel ovanför mig - UTAN ett enda moln
Där jag blev underhållen av fåglarna Tillsammans med ALLA mina VIDÖPPNA sinnen

Så till något annat
Hitintills har jag inte stött på EN ENDASTE huggorm
Som jag brukar se många av
här uppe på gården, efter vägen och i gräset-men hitintills ingen

Beror det på vädret eller annat ELLER är det den skickliga jägaren som är orsaken
Undrar gör jag ju -
inte för att jag saknar dom Men dom hör ju i alla fall sommaren till

Härifrån skogen önskar vi er alla en finemang start på den nya veckans första dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar