söndag 23 juni 2019

MINNENAS SMÖRGÅS

Genom åren
Varje gång jag brer en tunnbrödssmörgås, skivar på kall potatis och slingrar över kaviar
Tänker jag på min moster Ingrid
För det var hon som introducerade denna smak och minnesrika smörgås
Minns hur hon stod vi diskbänken och tittade på mig och frågade,
samtidigt som tunnbröds smörgåsen var på väg in mot hennes mun - för att ta en tugga
OM jag ville ha.-
Nu äter jag inte denna smörgås så ofta
Men då och då faller suget på och har jag då tur
Har jag alla ingredienser hemma
Sen var det ju inte bara smörgåsen - utan en gemenskap
Där vi på kvällskvisten- delade mellan tuggorna ett givande samtal
Så vad är tid
När jag tänker på smörgåsen är det för LÄNGE sedan
När jag äter den är det som alldeles NYSS.
Tack moster Ingrid för alla kvarlämnade minnen

Härifrån skogen där gårdagen bestod av en tunnbrödssmörgås
önskar jag er alla en njutningsfull och minnesrik Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar