måndag 24 juni 2019

För kännedom- TACKSAMHET och FOKUS

IDAG Vill jag framföra Ett STORT VARMT TACK!

Till mina två vänner - Sten och Kjell
Som har ställt upp och skjutsat mig till vårdcentralen/sjukgymnast
När jag själv inte kunnat köra
Dom har ringt och frågat - när dom skulle iväg och handla
Om jag ville följa med eller behövde handlat något
Dom har tagit hand om djuren -Som när jag åkt till Umeå
Det finns inga ord MER än en tacksamhetens glädje
Över att ni alltid ställt upp för mig och för så många andra
Med era hjälpsamheters händer
Det ÄR oförglömligt

Ett stort TACK! Och så till Jan min hyresvärd som bl.a levererat höbalar hem till mig


Det har varit och det kan jag inte "sticka under stol med"
En mycket jobbig vinter och vår
Som efter gipsbortagandet -avlöstes av att min höger arm vägrade "röra på sig"
Förmodligen Frosen sholder med kraftfull smärta, sömnsvårigheter och rörelsebegränsningar som följd
(Något som jag hade det tillräckligt svårt med när jag var gipsad )
Då jag överbelastat den i samband med kryckhoppning i snö och annat som behövde tas om hand
SEN när jag började bli det minsta lilla bättre VAD händer då
Jooo i glädjen tog jag i med det jag INTE bort gjort
Så var jag där igen
Och jag tänkte "VARFÖR i fridens namn kunde du inte lugna dig ett tag till
Tills läkningen var mer beständig"
MEN NÄÄÄ funkar man som mig låter det sig ju inte göras
Så nu har jag bestämt mig för att ta en TIME OUT från allt som kan fresta mig
Att göra det jag inte skall Så min kropp får en rimlig chans att FULLBORDA sin läkning
Som min sjukgymnast sa
"Att det är ju som ett sår som aldrig får riktigt läka Då man jämt är där och pillrar på det"
Så nu tänker jag göra det -SLUTA PILLRA
Men jag är bättre...kan röra mig mer och lärt mig några nya tillvägagångssätt
Som ett- att böja mig ner när jag skall klä av och på mig -på överkroppen
Det går lättare för armen att klara och gör mindre ont och så vidare
Lite knep här och var lär man sig vid behov och med tidens gång

När jag mår bättre kan jag prata om hur jobbigt det VAr
Men som när jag ÄR/BEFINNER mig - mitt i alltihopa. behöver spara på de kraftresurser jag hade tillgång till
och det gjorde (gör) jag genom att inte läcka ut negativ energi, som tar ifrån mig den
Utan då fokuserar jag på ljuspunkterna

Nu vet ni HUR det ligger till för och med mig HUR mina tankar går

Så NU drar jag ner mössan för att klara av det uppsatta målet och fokuserar på mig
Då jag har mina djur att ta hand om och annat behöver jag främst tänka på det
För djuren behöver mig - för sin omvårdnad

Med det sagt önskar jag er alla en frigörande och härlig vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar