onsdag 5 juni 2019

SÖKANDE OCH MORGONSTUND

Igår kväll vaknade jag tvärt av ett buller
och insåg snabbt att det var åskan som var här
Så jag upp som ett jehu och slet ut alla kontakter
Det var en åska med ett långt och utdraget muller.
MEN jag kände INTE av panikrädslan fast jag sökte efter den
Fann jag den inte :)


Och I morse satt jag på bron Med kaffekoppen och smörgåsen i hand

Kameran nära till och Quvituss vid min sida
Som ville dela smörgåsen och morgonstunden med mig

Innan han åter drog iväg på sin jaktrunda

En helt ljuvlig morgon att skåda När ljuset spelade/lekte med dimman som allt mer lättade från marken
Det ÄR att få vakna in till en SINNESMJUK morgon det

Härifrån skogen önskar jag er alla ett lika härligt uppvaknande och en ljuvlig Onsdag
Tranan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar