fredag 14 juni 2019

Skolavslutning och ombesiktning


Kl 6 i går morse rattade jag min vita frihet till Umeå
Med kameran inom räckhåll redo för uttryckning OM utifall någon av de vilda skulle dyka upp))
För att först delta i mina barnbarns skolavslutning

Det äldsta barnbarnets höll till i Statskyrkan

En otroligt vacker och storslagen kyrka och som när den Blomstertid nu kommer- gavs röst
Fick minnena ett rejält uppvaknade, som transporterade tillbaka mig- till min egen skolavslutning i Karlstad
och mina tre barns genom många års skolavslutningar
Det blev som en mix av olika känslor
Och jag fick kämpa för att hålla tillbaka klumpen av tårar som tryckte på
För det är mäktigt och samtidigt en påminnelse om en tid som har haft allt för bråttom
Och som man INTE hunnit med, men som i minnesuppvaknandet gjorde sig påmind igen

Det yngsta barnet höll till i sin skolas aula och gav ton åt många skönsjungande och vackra sommarlåtar
Detta är hans skrivna sommar dikt som jag fick tillåtelse att lägga ut
NU ÄR DET SOMMARLOV
Efter avslutningarna bar det av till den STORA Avion för firningslunch
och lite spring i affärerna INNAN vi satte oss nr för att äta och njuta av en glass
Med olika tillbehör Så var det dags för mig att ge mig för att besiktiga min bil
Tyvärr gick den inte igenom utan jag måste OMBESIKTIGA den
Förhoppningsvis ingen större kostnad ..det var lycktor som inte funkade
Kanske för att bilen fått stå still i 6 månader Kanske inte Det återstår att se

Med mig hem sen hade jag Moltas, som skall få vara med oss här i skogen några dagar

Härifrån skogen där morgonen är mulen önskar jag er alla en behaglig och just Fredag och helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar