lördag 22 juni 2019

I REGNET PÅ FRIHETENS LÖSSLÄPPTA HOVAR

Igår var ÅSKAN HÄR men den var- vare sig påstridig eller hetlevrad
Den försvann efter ett tag- men återkom med några muller senare
Tycker att den är både lynnig och opålitlig nu för tiden
ANNAT var det förr :)

Och i morse när jag klev ut genom dörren mötte en regnig och ruggig morgon upp mig
Så jag fick vända GÅ in igen och klä mig lite varmare
Och i skrivandets stund då kl är 10.00 visade mätaren på 14 plusgrader och det regnar än

Några som var/blev överlyckliga över vädret var hästarna- då vampyrerna i regnet inte var lika påstridiga
Så det var full fart på dom
Och jag förstår hästarna till fullo - att inte bli frihetsberövade av de bitskas attacker
som ger upphov till stress
Medlet som jag köpte för att ge hästarna skydd FUNKADE då inte
I alla fall inte för det som det var avsett för
ATT hålla vampyrerna på ett betryggande avstånd
Hoppas ni alla haft en fin Midsommar

Härifrån skogen önskar vi er alla en mild och vilsam Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar