söndag 30 juni 2019

FÖDELSEDAGSFIRANDE och KIV i SKOGEN


Igår var det dags att uppvakta mitt äldsta barnbarn som fyllde år
En dag som inte bjöd på någon sommarvärme precis
Men i den yttre värmens frånvaro .. ersattes den istället med en INRE
När jag fick träffa FRÄMST födelsedagsbarnet MEN och så alla andra

Vi åt olika goda matsallader ..på det tårta

På det bord barnbarnens pappa han ni vet med skickligheternas händer
Hade BARA sen kvällen INNAN -med sin sons hjälp- färdigställt detta fina och så praktiska bord
Helt otroligt
Efter mat och tårtintag "small det igång" (det som jag i år inte kunde delta i)
Det traditionella vattenkriget
Som är dagens spänningshöjdpunk

Men den högt åtråvärda och efterlängtade måltavlan SONEN

Som aldrig bangar ur - honom jagade alla

Utom minstingen i gänget som skulle -åtminstone vad dom andra tänkt KASTA vattnet på sonen

Det som hon med sin vattenhink GAV honom istället

Som ni förstår av bilderna var det fullt ös igår

Här hemma i skogen sen

Var det ett himla liv på SKATORNA som självsäkert och vid gott självförtroende
satt kvar på skogsvägen tills vi var NÄSTAN framme - hundarna och jag
TROTS Biggles ihärdiga försök att jaga/skälla bort dom (han var kopplad)
Sigge däremot han BRYDDE sig INTE ..han håller sig till att jaga fjärilar, flugor
och andra små flygfän

Härifrån skogen önskar jag er alla en STRÅLANDE Söndag med mycket inre värme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar