måndag 10 juni 2019

Tönja på ovisshetens gränser

I helgen var det så dags att utmana min högerarm
Som jag tappat lite av tilliten till -
Då jag inte helt säkert vetat HUR den skall bete sig
Blir man lite försiktigt misstänksam
Då den helt enkelt INTE gått att samarbeta med Men den har blivit allt bättre
Så därför var det nu dags att testa dens hållbarhet Med en TUR till Umeå
Där första anhalten var Granngården för att köpa ett insektsmedel
som skall skydda hästarna mot vampyrernas angrepp
Därefter hem till min yngsta dotter vars fästman vi skulle fira
Och där ett trevligt gäng hade samlats och jag fick ge mig hän i
ordutsläpp
Som kom som en strid ström Dom gör de när trivsamheten är påslagen

God var de olika salladerna och likaså tårtan och det övriga delikatesserna

Dagen därpå- SÖNDAG alltså- skulle jag vara åskådare
När Röbäckscupen gick av stapeln
Där mitt yngsta barnbarn var med och spelade
Vilken STOR fotbollsfest. Det vimlade av folk och där stämningen var hög i det blåsiga vädret
Alltså vilka lirare. Dom var ju som proffs Det var ett rent nöje att se mitt barnbarns lags samarbete
Då och där jag åter igen fick se/inse betydelsen för ett vinnande koncept
För barnbarnets lag vann överlägset

Nu är ju inte det VIKTIGASTE - UTAN just spelarnas glädje, engagemang och samarbete
Som var ett rent nöje att se
Kunde inte se ALLA matcherna utan fick nöja mig med den första av TRE
Då jag skulle hämta en halmbal och köra hem den
En lite obekväm känsla då osäkerheten låg placerad i bakfickan

Men det gick vägen. Och jag lärde mig några nya trick för att överlista armen
MEN trött var jag när jag kom hem. Så jag SOMNADE när Morden i Midsummer skulle börja
och sov ända till halv fem i morse - det ni
En toppen helg har jag haft och fått en större tillit till min arm
Som klarade av utmaningen Om än inte med glans så med GODKÄNNT i betyg
Nu blir det FLERA/MERA åkturer men nu med avslappningens tillit nerstoppad i bakfickan
Härifrån skogen där vampyrerna och timmerbilarna är igång

Önskar vi er alla en mjuk och tillitsfull Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar