söndag 13 april 2014

BLANDADE UPPLEVELSER med FART


En stilla..mild och halvmulen...något gråtmild morgon..mötte upp mig vid dörren
med en luft.. fylld med vårdoft och olika ljud

Svanarna som trumpetade nerifrån sjön och smäll-flaxade med vingarna
överröstade nästan orrarnas.. mer dämpande friarläten

Småfåglarnas arior ökar i mängd och intensitet
Några fler har tillkommit
Det är alltså fullt ös på de skogsboende
som är lika morgonpigga som mig

Och åns vatten har nu ÅTER igen brutit igenom isen

Full fart var det här igår.. både på mig och hästarna
Vi fick alla vår beskärda del av kvällsmotion

SÅ HÄR VAR DET


När jag skulle flytta över hästarna
från stora hagen till den lilla
fick Jupiter ett ryck och drog iväg.. tätt följd av Kajsa
Jaja tänkte jag
Dom kommer nog bara kuta runt och så in stallet
MEN icke
Friheten hade fått grepp om deras sinnen och dom la iväg.. efter vägen
på snabba ben i riktning MOT BYN
Där stannande dom till en bit ifrån Christinas hästhage
Nyfikna och med stor intresse.. men med försiktigheten i beredskap
Stod dom så en stund innan de åter la iväg.. mot okända marker


Som TUR var
Var Kjell hemma och kom till min undsättning
Vi lyckades fånga i hästarna efter en stunds jagande
och fick in dom i stallet..
NÖJDA men TRÖTTA .. var vi alla .. på våra olika anledningsvis


TACK Kjell för hjälpen

Mina hästar är ju inte som Kjells
Som när hon sticker..då ropar bara Kjell och säger
"NU går vi hem gumman" och SÅ GÖR HON DET..sticker hem
Jag tröstar mig med att han ju haft henne sen hon var 4 månader
Och gläds med förundran i sällskap..när jag ser deras samarbete
För det är en härlig upplevelsesyn varje gång

Önskar er ALLA en glädjefylld Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar