söndag 27 april 2014

GRUMLIGT VATTEN


När jag går över bron.. där ett dike mynnar ut i ån
Finns det en varelse som håller till
En lyhörd rackare ..som uppfattar markens vibrationer
långt i förväg..när vi går på den
Vilket medför att den som håller till där..rör om och grumlar vattnet
då den sticker med fart..för att gömma sig
Tänkte jag skulle kunna smyga mig fram ..för att få se
VEM det är..som håller till där..men icke
Den gäckar mig varje dag och sticker sin väg med tydliga
och efterlämnade grumelspår

Spekulera kan jag ju..och har mina gissningar
Men säker är jag inte på vem den lilla gynnaren är
därför låter jag bli att spekulera
Men den gör mig väldigt nyfiken..jag får tänka ut nya strategier
Det vore väl sjutton ..om jag inte skulle få till ett indetifikationsmöte
men skam den som ger...en dag sååå

BLÅ himmel och SOL blir det här.. och så idag

En Skön Söndag önskar jag er ALLA

2 kommentarer:

  1. god morgon! Steg upp kl 3 i morse, hade tänkt ringa men var rädd att jag skulle väcka dig :-D
    Ska föresten snart gå och lägga mig då Jan får ta över lammpassning... Dygnsrytmen blir helt klart lite speciell under lamning. Så -God natt!

    SvaraRadera
  2. God morgon
    :) 3-DÅ var jag vaken..men då hade du kanske inte kunnat koppla av och somna sen OM du hade ringt mig..för då var jag pigg... Lycka till med lamm-bevakningen
    Hoppas du får sova gott och länge och att tackorna sköter sig

    SvaraRadera