torsdag 3 april 2014

ETT liitet INLÄGG

HALLÅ GOTT FOLK
Här hos mig har en hel del hänt..sen sist jag var här
Det tråkiga ÄR..att jag kan inte fota

Det som ger mig inspiration till skrivandet

Då blickens upplevelse...
ger rörelse och fart åt orden

För i överföringen från öga till kamera..sker det magiska
DÅ..dyker orden upp
ord ..som jag ibland inte känner till
eller ens alltid förstår.. var dom kommer ifrån

Som om orden lever ett eget..självständigt och fritt liv
och bara dyker upp och ges mig..när inspirationens "tändhatt" smäller av

Så utan naturen..djuren..alla möten med olika människor


skulle det nog inte dyka upp några ord alls
För jag äger inte så många själv
Dom kommer bara på besök.. när dom fritt och naturligt får komma till tals
UTAN tvång och måsten
Då kan dom vara i riktig högform
Och nästan vara/bli jobbiga att hantera..för jag hinner med dom

Så jag vill bara säga
ATT
Det tar nog ett tag till
innan jag får kameran att ställa upp för mig igen

Önskar er alla många GODA och INSPIRERANDE DAGAR

2 kommentarer:

  1. Hej Inger...
    Kul att se dig..jaså hörde du också till den håriga skaran fniss..
    Nej jag säger som jag sagt till alla andra att frågan om håriga ben kom upp tack vare all reklam i TV är det verkligen lönsamt att göra reklam för alla dessa rakdon till kvinnor om dom inte har håriga ben det gjorde mig nyfiken..Hittils är det fler som skrivit hos mig att det är fler som är utan hår än dom med så får anta att alla talar sanning fniss..tack för titten i alla fall och önskar dig nu en fin helg kram Nicki
    Fin inlägg i din blogg som alltid...

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Nicki
    Den där reklamen har sin speciella karaktär...
    INTE för att jag tror att de ben-hårlösa kvinnorna ...köper det som de uppenbart INTE behöver..det där ordspråket ..om "att allting går att sälja med mördande reklam" stämmer nog många gånger..då reklamen vill få oss att TRO att vi behöver det SOM vi egentligen inte behöver .Enligt gammal fördomstradition var/är det okvinnligt med hår FÖRUTOM på huvudet..det tillhörde/tillhör de manliga/maskulina attributen Fast numer börjar även män/killar raka bort sin manliga hårbeklädnad..lite här och där och överallt ..sen finns det ju även män.. som inte har hår på benen.Så vad som är kvinnligt/manligt är något jag återkommer till i mina tankar Får kanske skriva ett funderationsinlägg ...över det .. om vad som ÄR kvinnligt respektive manligt EGENTLIGEN..För jag tror ..att enkelspårighetens autostrada..sätter käppar i hjulet för vår fria framfart
    Önskar dig en toppenhärlig helg Kram

    SvaraRadera