onsdag 16 april 2014

TYDLIGHET

Kajsa och jag har varit ovänner
Riktigt ovänner
Hon har aldrig sett mig så här arg förut

På alla sätt och vis..både på häst och människovis
visade jag hur sur och arg jag var på henne
och markerade skarpt
att hon fick allt skärpa till sig
om hon ville bli översläppt till den stora hagen

Så här VAR det

I tidig morgontimma..lägger jag ut lite hö.. i lilla hagen
Medans mörkret än hänger kvar och innan de skogsboende dragit sig tillbaka
IN i skogen..känns det tryggare för hästarna där
när ljuset sen dyker upp..flyttar jag ner dom till den STORA hagen
Där jag åxå lagt ut hö

I går morse var Kajsa otålig och ville snabbt NER till hagen och höet

FÖRE Jupiter
så hon stampade otåligt och slängde med huvudet
vilket medförde ATT hon fick in en käftsmäll på mig
JUST när jag skulle´sätta fast grimskaftet i grimman
Nu är jag ju tålig
Men då tidigare skador ÄN känns av..gjorde smällen mer ont än vanligt

Den här gången ..var det underläppens tur
att få sig en naturlig botox



Så jag slängde och viftade med grimskaftet i luften..på marken.. och skrek fy fy
och sparkade bakut med benet och vände ryggen åt henne..
Ni skulle sett mig då

Då la hon iväg några varv runt lillhagen..
FÖR jag släppte inte över henne ..det fick hon vänta med ett tag till
En markering måste till..för att lära henne ta det liite lugnare
OCH det hjälpte..hon hade fattat det hela

FÖR JÄSIKEN.. vad lugnt och fint hon sen gick ner till hagen

När jag gick dit med vattnet.. kom hon fram till mig
Och visade på alla sätt och vis ..med SITT kroppsspråk
Att hon ville vi skulle vara vänner
och jag visade på alla sätt och vis
med MITT kroppsspråk..att vi var vänner

och som en bonusgest "kliade" jag henne.. med hennes favorit..plasthökrattan

Vi hade båda fått lära oss vikten av TYDLIGHET i händelsens närgående skeende
Och att tålamodet ibland prövas
Men huvudsaken SEN är.. att visa att man gillar varandra
För det GÖR VI...jättemycket


3 kommentarer:

  1. Skulle nästan varit värt att gå upp i ottan för att se dig och Kajsa diskutera!

    SvaraRadera
  2. :) joo du ..skulle själv velat se det från läktaren..blandningen av lilla My och en häst
    Det skulle gett mig en rejäl skrattattack.. NU när jag tänker på det..hur jag betedde mig ..och såg ut ..och så Kajsas uppsyn.på det hon som aldrig sett mig så där förut..GLAD PÅSK önskar jag DIG å DIN STORA familj..dom på två och fyra ben Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin blogg :-)
    Nu önskar jag dig en riktigt fin och Glad Påsk..
    Kram Nicki

    SvaraRadera