lördag 26 april 2014

GENOMSTRÖMMANDE VÄRMEBÖLJOR

Äntrade cykeln igår förmiddag..för ett socialt besök nere i byn
Målet var en träff med Christina

Hade tänkt städa och gjort några tappra försök
med att få igång och tända STÄDGNISTAN..men det ville sig inte riktigt
Mattorna kom ut..men sen blev det stopp
DÅ är det bättre att göra något annat istället
Något som fyller på.. och ger tankarna flygande fart


På gården hade Christina något som fångade min blick

nämligen tre igelkottar..som jag fotade

Förutom några hönor som skymtade förbi..lite längre bort

Dagen var varm..så jag hade INTE behövt långkallingarna på
För det var en riktigt härlig sommardag
som dessutom.. gav mig rikligt med tillskottsenergi..i Christinas kök
Bland hundar,fika och ett samtalande..
som flög vitt och brett omkring ...på lätta vingar



Så blev det ett stopp hemma hos Siv och Kjell
Kjell som var igång igen..med de fortskridande planerna för sin flotte

"ramen" var färdig

och så visade han mig en skiss ..som han ritat på en träpinne
För att klargöra för mig..HUR det skulle se ut..häftigt

Efter glassen tog Siv och jag en skogstur



med solen och hundarna i sällskap

Något tillskott av städenergi..fick jag dock inte denna dag
Men däremot något mycket mer betydelsefullt
Nämligen en samvaro i trevliga och upplyftande människors sällskap

Städningen..den kan jag ju ta itu med sen
Som NU KANSKE... om inget annat snart
lockar,pockar och fångar mitt intresse mer..för SOLEN
DEN är HÄR... åxå IDAG

Önskar er ALLA en upplyftande Lördag i trevligt sällskap

2 kommentarer:

  1. Ja, det var bra energipåfyllning i snabba kast -Tack!

    SvaraRadera
  2. Tur vi är båda är snabba i kasten :) TACK själv

    SvaraRadera