tisdag 8 april 2014

HUVUD-KONTORET på SEMESTER


Något.. som jag NU med en plötsligt.. påhoppand insikt
PÅTAGLIGT och KÄNNBART fick inse


Att jag tänkte för LITE ..eller INGENTING
På RÄTT sak och vid RÄTT tillfälle.. med en framförhållning

Då det verkar som om tankekontoret tagit semester
och det är igenbommat däruppe

SÅ HÄR VAR DET och KÄNNS DET

I morse när jag cyklade över till Siv och Kjell
HÄNDE DET..som INTE bort hända OM jag TÄNKT till

För att Kjells häst inte skall kunna ta sig sina egna frihetssteg
Utanför deras gård för att hälsa på mina hästar

Hänger ett tjockt rep för infarten..när det behövs

Ett rep som jag utmanat och lärt mig
att UTAN att kliva av cykeln..ta mig under
genom att lyfta upp tråden SNABBT i RÄTT ögonblick
Som en sport..en rolig utmaning så där..som får mig att må bra
VARJE gång jag klarar av det

MEN så tog jag med mig Puma..den svarta hunden dit
OCH JUST som jag lyfte på repet.. DROG han till
OCH repet hamnade i min MUN och jag flög av cykeln

Grrrrr
Så jäkla Otänkt
NÄR JAG VET..att när man har med djur att göra
DÅ.. behöver tankarna springa en bra bit i förväg

MEN dom sa inte minsta pip
Kanske har jag blivit lite kaxig..och därmed lite avtrubbad
av alla mina tidigare framgångar med att ta mig under repet
Utan att kliva av cykeln

SÅ det gäller
att använda tankeverksamheten NÄR och DÄR den behövs
För NÄR olyckan väl är framme.. går det med blixtens hastighet
"Det man inte har i huvudet.. DET får kroppen lida av/för
Så SANT... så SANT

Önskar er ALLA en FIN DAG med SÄKER FRAMFART

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar