måndag 7 april 2014

HÅLL-FAST GREPP


Tiden.. har mig i ett fast grepp
och jag kan inte krångla mig ur det

Så inga sidosneglingar eller nedsittningar.. i onödan inte
Nu gäller en framåtblickande mål-inriktning
för att beta av det som måste göras
INNAN

Idag kommer halmen..som jag har ett litet problem med
VAR jag skall härbärgera.. efter det jag öppnat upp den stora balen
För då måste jag sära på innehållet
och det ÄR mycket
som vill ha en plats under taket

För vid den här tiden.. är det som är inplastat och öppnat
lite mer känsligt än vanligt
Då det suktar efter LUFT och frihet..när det väl fått "känn " på det
Annars deppar det ihop och blir till ingen nytta
utan en unken..lättantändlig mögelklump bara

Så lite annat och lite av varje kommer att fylla mina dagar framöver
Men det är ju tur kroppen får vara i rörelse
Så inte DEN deppar ihop och blir till ingen nytta

Förresten så hörde jag vråken skrika i gryningstimman.."coolt"

så önskar jag er alla en HELT underbar vecka
ååå "simma lugnt "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar