onsdag 23 april 2014

ENSLINGENS UPPLYSANDE


Såg en rörelse borta vid skogskanten
Så jag stannade till ..för att med ögonen zooma in det jag såg

Det var Tranorna som var på ett återbesök ute på åkern
Biggles gick igång..så jag gick hem med hundarna
För att försöka få en närbild och så en flygbild
Men dom är vaksamma

Och gav sig iväg innan jag kom allt för nära

För närgången i deras smak och tycke

Solig är dagen OM än något kylslagen

Och efter skogsvägen låg ETT litet fruset lingon ..alldeles för sig själv
MEN TÄNK..att ett enda litet lingon..kunde lysa upp så stark
att jag såg det
och ge färg åt den bruna och än lite leriga skogsvägen
Undras VEM som tappat det efter vägen..

Lingonet fick mig att tänka på människor
Som¨liksom lingonet har förmågan att lysa upp
och ge färg och glädje ..åt/i det mörka

Önskar er alla en upp-lysande och trivsam dag

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet lilla lingon...

    SvaraRadera
  2. God morgon VEM du nu än är..å TACK för att du tog dig tid att delge mig dina tankar
    om det jag skrivit..det känns fint :)

    SvaraRadera