fredag 25 april 2014

FÖRNÖDENHETER å FÖRNÖDENHETER



Igår eftermiddag "hakade" jag på Siv och Kjell
När dom skulle in till den STORA staden Umeå
För att gratulera sina 2 barnbarn som fyllde 16 år..
dom är alltså tvillingar
Och uträtta några ärenden som åxå jag var i stort behov av

På K-Rauta sålde dom fina hammare
till ett extrapris..för 49 kr..som jag köpte
Då den gamla jämt drog sig ur sitt gummihandtag
Dessutom har den försvunnit
Fast jag blivit väldigt duktig på ATT lägga tillbaka den
på en gång efter användandet..på SAMMA ställe
Har den ändå lyckats att gömma sig DÄR jag inte kan hitta igen den

En hammare är ett oumbärligt verktyg..som kniven
Men den har jag ju jämt på mig i bältet
Utom när jag skall sova förstås..
eller när jag skall vara social

Så blev det Granngårdens tur att få ett besök av oss

SEN blev det dagens efterlängtade höjdpunkt

Å DE STÖRSTA BEHOVETS FÖRNÖDENHET

Ett möte hemma hos min yngsta dotter
Dit och så sonen och Elin kom
För att träffas ..käka en sen middag ihop
allt medans orden.. flög som skottspolar mellan oss

Det gäller att ta till vara på varje minsta lilla sekund.. av och i deras närvaro
Ni vet det här med uppdateringar ..
som behövs när man inte träffar varandra dagligen

I säng kom jag mig halv 11 och somnade som en stock
och vaknade ändå som vanligt kl 4
Då jag pallrade mig upp
Till en KLAR och lite kylig morgon och en alldeles NY å HELFÄRSK DAG
Det NI
Och NU har dom dykt upp
dom efterlängtade och eftersökta..TUSSILAGON

Önskar er ALLA en förnöjsamhetens glädjedag och mysiga helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar