lördag 31 oktober 2015

FRESTELSER och LJUSPUNKTER


6.30
7.40
Innan min dotter och mina barnbarn styrde kosan mot Umeå
Fick min dotter titta igenom mina lådor med tyger,gardiner och kläder
om hon ville ha och behövde något av det som jag inte längre skulle ha kvar
Nu hade hon nyligen haft en utrensning hemma hos sig
och var därför inte precis överlycklig över att bli frestad av något i mina lådor
-det vet jag precis hur det är och känns när frestelsen lockar
samtidigt som förnuftet skriker NEJ..för full hals


Så är det ALLA ALLHELGONAHELG
En helg som jag minns VÄL..då när jag växte upp i Karlstad
För då tog vår mamma med oss till kyrkogården..där tända lyktor och ljus lyste i den mörka hösten
Det var fint att gå omkring där tillsammans och minnas och tänka på dom som inte längre fanns
DEN fina känslan bär jag än med mig
Så lyktor och ljus skall jag tända och ge liv åt mina minnen
för de människor som funnits i mitt liv
som aldrig lämnat mig ..bara fysiskt försvunnit

Och så är det HALLOWEEN..men den hoppar jag över för den fyller ingen funktion för mig
då jag tycker att verkligheten är nog läskig som den äR
7.40
och att vi behöver mer värmande ljuspunkter i de mörker som råder nu
Med det i åtanke..är jag inte särskilt uppmuntrande
när det gäller Halloweenfirandet
En helg som har växt på alla bredder..då mer och fler attribut för varje år
finns till försäljning och allt mer läskiga
Förstår åxå behovet och vitsen med Halloween ..MEN
undras hur barnen upplever allt den där läskiga utklädnaden ..särskilt de mindre
skruva upp volymen
En minnesrik ,värmande och ljusfylld ALLA HELGONSHELG
önskar vi er alla härifrån skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar